Titulatura de specialist social media este din ce în ce mai căutată în ziua de azi de către reprezentanţii companiilor care au înţeles cât de importantă este promovarea în mediul online a unei companii, cât şi de către cei care ştiu că Facebook, Twitter, LinkedIn şi ale platforme social media sunt cheia reuşitei afacerilor.
Pentru că joburile în social media sunt atât de căutate de tineri, la fel de căutate sunt şi ofertele de cursuri de social media. Tinerii găsesc din ce în ce mai atractive aceste oportunităţi de carieră din mai multe motive, primul şi cel mai important fiind acela că este un job cool, ce oferă un anumit stătut şi care controlează instrumentele noilor tehnologii online.
Profilul unui specialist în social media
Cele mai citite articole
Pentru că acest domeniu este din ce în ce mai diversificat şi mai căutat, la o simplă căutare după cuvântul cheie specialist social media în online apar peste 400 de rezultate, din care câteva zeci sunt locuri de muncă bine plătite, există atribuţii foarte clare ale unui asemenea specialist, precum şi aptitudini pe care acesta trebuie să le aibă, abilităţi ce includ:
- abilităţi de copywriting, ale angajaţilor în social media, care fac referire la cât de bine ştiu să scrie şi să promoveze prin scris, adaptat profilului şi publicului companiei, culturii organizaţionale şi produsului său serviciului promovat;
- abilităţi creative şi de analiză a datelor. Specialiştii în social media marketing trebuie să fie deopotrivă creativi şi să citească rapoarte, statistici şi cifre, să stăpânească instrumentele pentru a măsura impactul mesajelor creative şi pentru a îmbunătăţi rezultatele viitoarelor campanii;
- cunoştinţe de baza de Photoshop, necesaer pentru a promova un articol în social media, inclusiv în imagini;
- abilităţi de a înţelege platformele de socializare şi cum funcţionează acestea. Această cerinţă se afla pe primele locuri şi este justificată de faptul că platformele social media reprezintă mediul de lucru al speicalistilor. Cu alte cuvinte, aceştia nu se pot prezenta la interviuri fără a şti cum funcţionează şi ce înseamnă Twitter, Facebook, Instagram sau Google Plus;
- abilităţi de înţelegere a comportamentului consumatorului. Este foarte important ca specialistul în social media să înţeleagă comportamentul consumatorilor de pe aceste site-uri, atât în statistici, cât şi în practică;
- abilităţi de urmărire a modificării algoritmului reţelelor sociale, care presupune un update zilnic al informaţiilor, deoarece social media este un mediu dinamic, în care se creează reguli doar pentru a fi încălcate de cei ce gândesc altfel şi care vin cu propuneri îndrăzneţe şi cu idei generatoare de engagement.
Principalele atribuţii ale unui angajat în social media reprezintă managementul conturilor sociale, postarea şi revizuirea conţinutului pe acestea, monitorizarea brandului şi a concurenţei, precum şi derularea şi monitorizarea campaniilor şi managementul conversaţiilor. Salariile în acest domeniu sunt foarte mari şi de aceea atrag din ce în ce mai mulţi tineri în acest domeniu.