Termenii „e-banking” si „internet banking” sunt identici? Ei bine, desi multi fac aceasta confuzie, serviciile bancare electronice sunt un concept ceva mai larg, care acopera accesul la un cont bancar nu numai prin intermediul unui computer, ci si printr-un telefon (cu ajutorul unui call center, SMS, IVR), un smartphone sau un terminal POS. 

Romanii au prins gustul utilizarii serviciilor bancare digitale in pandemie

Termenul de online bank Romania este rezervat pentru utilizarea serviciilor unei banci de catre clientii din tara noastra prin intermediul unui computer.

Serviciile bancare prin internet ofera o paleta atractiva de oportunitati pe care in urma cu doar un deceniu clientii le puteau face doar la o sucursala a bancii lor.

In plus fata de activitatile bancare foarte simple, precum verificarea soldului, istoricul operatiunilor, transferuri, clientii efectueaza tot mai des comenzi de servicii care consuma mai mult timp prin intermediul serviciilor bancare online. Spre exemplu, deschiderea unui cont nou sau trimiterea unei cereri de imprumut, care poate de multe ori sa fie completata complet electronic fara a fi necesara o vizita la sucursala traditionala, fizica.

Cresterea numarului de descarcari de aplicatii bancare pentru device-uri mobile

Serviciul bancar mobile se refera la accesul la serviciile bancare printr-o aplicatie mobila instalata pe un telefon sau o tableta. Deoarece serviciile bancare online sunt oferite de toate bancile serioase, majoritatea marilor banci de pe piata au deja aplicatii bancare mobile dedicate. 

Cele mai citite articole

Aplicatiile bancare utilizeaza functii moderne disponibile pe dispozitivele mobile (GPS, camera, senzori de pozitie) pentru a oferi clientului posibilitati unice atunci cand utilizeaza servicii bancare. Principala diferenta intre aplicatii se refera doar la numarul de operatiuni disponibile si la tipul functiilor suplimentare, specifice (financiare sau nu).

Gama de operatii care pot fi efectuate prin intermediul aplicatiilor mobile este de obicei similara cu cele disponibile in sistemul de internet, dar exista si facilitati suplimentare in aplicatii, precum ar fi accesul rapid la un consultant, geolocalizarea ATM-urilor, obtinerea unor puncte de reducere, oportunitatea de a face plati cu scanarea codului QR din facturi etc.

O noutate pe piata impulsionata in cel mai inalt de pandemia de coronavirus e data de aplicatiile financiare care permit sa se plateasca folosind smartphone-ul pentru achizitiile din magazinele traditionale si online si sa efectuati transferuri intre utilizatori catre un numar de telefon sau chiar o adresa de e-mail din agenda. Cel mai adesea, tranzactiile se efectueaza datorita tehnologiei NFC (Near Field Communication), contactless, ca in cazul cardurilor de plata contactless cu tehnologie contactless si prin scanarea unui cod QR sau prin introducerea unui cod digital generat de aplicatie. 

Tendintele si solutiile bancare utilizate se schimba foarte repede, sunt dezvoltate multe tehnologii diferite care pot modela permanent serviciile mobile in urmatorii ani: de exemplu NFC, realitate augmentata, controlul vocal. In contextul serviciilor bancare de telefonie mobila a aparut un nou model de servicii pentru clienti in care un smartphone sau o tableta este gadgetul utilizat pentru conversatii video cu un consultant bancar.

Securitatea, marea provocare in materie de serviciile bancare electronice

Bancile protejeaza finantele clientilor utilizand mecanisme avansate de securitate interna si oferind clientilor instrumente adecvate. In activitatile din domeniul securitatii, bancile iau in considerare atat educatia clientilor, cat si posibila lipsa de securitate adecvata pentru device-ul clientului sau chiar lipsa de constientizare a amenintarilor grave care se ascund in spatiul cibernetic. Pe masura ce sistemele de protectie se vor dezvolta si increderea utilizatorilor va spori. 

Vrei sa stii mai multe despre oferta de servicii digitale bancare? Intra chiar acum pe e-bancamea.ro!

Cele mai citite articole