Înainte de a deschide o companie mare, înainte de a se angaja într-un anume loc, oamenii îşi pun întrebarea “ce trebuie să ştim despre accidentele la locul de muncă?” şi cum trebuie prevenite sau tratate pe moment? Accidentele la locul de muncă sunt imprevizibile şi deloc plăcute, apărând din cauza neatenţiei, a defectării unui echipament, din cauza altor motive obiective. Aceste situaţii, din păcate, sunt din ce în ce mai frecvente acum, fiind dificile atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori. Din acest motiv, este recomandat ca orice companie să apeleze la servicii SSM pentru a instrui angajaţii prin intermediul completării unor fise SSM, pentru a implementa gestionarea unor situaţii de urgenţă şi pentru a pune condiţii pentru prevenirea acestora.

Cum se previn accidentele la locul de muncă – pentru angajatori

Accidentele la locul de muncă pot fi prevenite! Acestea se întâmplă din cauza neatenţiei angajaţilor şi a slabei lor instruiri, dar din fericire aceste întâmplări se pot gestiona în mod corespunzător. De aceea, reprezentanţii oricărei companii trebuie să fie capabili să creeze un mediu de lucru plăcut pentru angajaţi, să conştientizeze riscurile ce pot să apară şi care pot perturba bunul mers al lucrurilor, precum şi să aducă un plus de încredere în forţele proprii ale angajaţilor.

Pentru a preveni accidentele la locul de muncă, este necesară respectarea anumitor reguli, sfaturi şi paşi:

·   analizarea echipamentelor folosite de angajaţi înainte de a le achiziţiona şi de a le folosi, precum şi analizarea lor periodică;

·   întocmirea unui plan care să prevină eventualele pericole în folosirea acestor echipamente;

·   instruirea corespunzătoare a fiecărui angajat în parte;

·   folosirea de către angajaţi a echipamentelor de protecţie noi şi schimbate la o anumită perioadă de timp sau atunci când se uzează.

Cele mai citite articole

În cazul în care angajatorii nu respectă şi nu aplică prevederile legale în ceea ce priveşte securitatea muncii, risca închisoarea de până la 2 ani, în funcţie de accident, de tipul şi gravitatea acestuia şi de contextul în care s-a întâmplat.

Cum se previn accidentele la locul de muncă – pentru angajaţi

Dacă angajatorul pune în aplicare toate reglementările care se afla în vigoare la acest moment, atunci şi angajaţii trebuie să se conformeze cu cerinţele angajatorului şi cu aşteptările acestuia. În ceea ce priveşte accidentele la locul de muncă, angajaţii trebuie să înţeleagă riscurile pe care conducerea le comunică şi să acţioneze în consecinţă şi astfel să:

·   ţină cont de toate recomandările şi de ceea ce impun angajatorii;

·   folosească aparatura tehnologică în mod corect şi să pună întrebări acolo unde au nelămuriri în acest sens;

·   nu modifice aparatura în niciun fel;

·   folosească echipamentul de protecţie oferit de angajator;

·   se consulte permanent cu angajatorii sau cu responsabilii de sănătatea şi securitatea lor.

În cazul în care se ivesc accidente la locul de muncă, minore, angajatorul va acorda respectivului angajat un timp de repaus şi condiţii de vindecare şi va raporta la Casa Naţională de Pensii evenimentul cu pricina, iar în cazul unor accidente mai grave, lucrurile se complica şi intervin instanțe care analizează minuţios cazul.

Cele mai citite articole