În perioada în care fanii fotbalului urmăreau cu interes informațiile legate de Cupa Mondială din Qatar de la finalul anului trecut, o imagine devenită virală i-a avut ca protagoniști pe Cristiano Ronaldo și Lionel Messi, fotbaliștii care au marcat ultimele două decenii în fotbalul internațional.

Cele două vedete au postat pe conturile lor de Instagram o imagine în care joacă șah, o mișcare deloc întâmplătoare: imaginea a fost concepută de marca de lux Louis Vuitton, care i-a implicat pe cei doi fotbaliști într-o campanie inedită de marketing online.

La scurt timp de la postarea imaginii în social media, fotografia a strâns un total de 72 de milioane de aprecieri pe Instagram: 38 de milioane pe contul lui Ronaldo, 29 milioane pe cel al lui Messi și peste 5 milioane pe contul Vuitton. Și acesta a fost doar începutul! 

Imaginea s-a propagat pe toate rețelele sociale, fanii comentând postarea, inclusiv prin reinterpretări amuzante. Și mass-media a preluat imaginea, difuzând-o intensiv pe toate canalele media.

Record de fani în social media

În urma reclamei, Cristiano Ronaldo a devenit prima persoană care a depășit 500 de milioane de urmăritori pe Instagram. În prezent, starul portughez transferat de curând la Al-Nassr a ajuns la 541 de milioane de urmăritori pe celebra rețea de socializare. Lionel Messi nu este departe la numărul de fani pe Instagram, ajungând la 425 de milioane de urmăritori. 

Argentinianul a reușit să câștige Cupa Mondială în 2022, trofeu care îi lipsea din vitrina impresionantă, iar acum este principalul favorit la pariuri online pentru a câștiga Balonul de Aur 2023. Messi are cota 1.20, fiind urmat în top favoriți de Kylian Mbappe (4.50), Erling Haaland (12.00), Robert Lewandowski (23.00) și Karim Benzema (29.00).

Cele mai citite articole

Postare de mare valoare

Postarea lui Cristiano Ronaldo cu imaginea pusă la cale de brandul de modă de lux Louis Vuitton a avut o valoare de 2,8 milioane de dolari în primele 48 de ore în ceea ce privește impactul media, conform sistemului de punctaj Launchmetrics care atribuie o valoare monetară fiecărei postări, interacțiuni sau articol despre o marcă pentru a măsura performanța și impactul acesteia. Analizând toate datele pe toate conturile oficiale implicate, postarea cu celebra fotografie a ajuns la o valoare de 13,5 milioane de dolari în foarte scurt timp.

Fotografia realizată de Annie Leibovitz – una dintre cele mai bine plătite specialiste în fotografie la nivel global – a fost concepută sub sloganul „Victoria este o stare de spirit” și a ajuns online cu o zi înainte de desfășurarea primului meci din cadrul Cupei Mondiale din Qatar. Renumitul brand de articole fashion nu este la primul astfel de demers cu vedete de top. În anul 2010, a lansat o campanie intitulată Core Values din 2010, în care jucătorii legendari Pele, Maradona și Zinedine Zidane jucau fotbal de masă.

Conceptul creativ al campaniei de pe Instagram îi aparține lui Antoine Arnault, șeful departamentului de comunicare și imagine la compania-mamă LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, care a introdus influența campanie Core Values, cu personalități emblematice precum Bono, Mihail Gorbaciov și Angelina Jolie. 

„Adunarea acestor două legende vii împreună (n.r.: Cristiano Ronaldo și Lionel Messi), acești doi gladiatori moderni, fusese un vis de multă vreme al meu. Am știut întotdeauna că doar campania Core Values de Louis Vuitton, cea mai emblematică maison din lume, le poate face dreptate. Ideea ca ei să vină împreună pentru a juca șah mi-a venit după ce l-am văzut pe fiul meu vitreg de 15 ani petrecând ore întregi urmărind jocurile din campionatul de șah pe YouTube”, a explicat acesta.

Cele două staruri la CM 2022

Lionel Messi a câștigat Cupa Mondială din Qatar alături de Echipa Națională de Fotbal a Argentinei, la capătul unui meci dramatic cu Franța, decis la loviturile de departajare. Cristiano Ronaldo nu a avut un parcurs la fel de bun cu Naționala Portugaliei la CM 2022, oprindu-se în sferturi, în fața reprezentativei din Maroc.

Cele mai citite articole